Nenávidím slovo diéta!




Aktuálna forma viac na mojom IG

Ženy mám iba ja pocit, že sme neustále obklopené meniacimi sa trendy diétami? Chudnutie...to je u žien snáď večná a stále moderná téma. Úprimne, ktorá s Vás nejakú diétu neskúsila? Ak patríš medzi tie štasné, ktoré neexperimentujú tak sa ti v tejto chvíli osobne klaniam... Bohužial alebo Bohudík? :-P som aj ja so svojim telom dlho a často experimentovala. Všetko zlé je však na niečo dobré, a práve vďaka tomu mám dnes taký prístup k jedlu ako mám, a presne preto píšem tento článok....


Len čo si do googla zadáš: chudnutie, redukcia hmotnosti či priamo diéta vyhrkne na teba neúrekom článkov a ty nevieš, čo čítať skȏr. Nájdeš odlišné metódy ako na to, pričom každá sľubuje zaručenú stratu hmotnosti. Pri niektorých dietách sú aj obsiahle diskusie, kde vidíš rovno osobné skúsenosti a doporučenia, je však otázne nakoľko sú tvrdenia pravdivé. Taktiež určite narazíš aj na zázračné pilulky na chudnutie respektíve chutné koktaily, ktoré ti nahradia stravu kľudne aj na celý týžden. Ešte stále tomu veríš? Stále sa s tým ešte sereš? Chcem ti v tejto chvíli tu a teraz navždy zakázať dietovanie :-P a robím to preto, že chcem, aby si mala krajší prístup k sebe, k strave, aby si mala lepšiu náladu a celý deň všeobecne.



Začnem od seba. Samozrejme aj ja som chcela schudnúť a zbaviť sa tučku /hlavne na zadku/ a nebudem tu teraz tvrdiť, že som max spokojná so svojim telom a už nič nechcem meniť, ale momentálne viem, že to ide aj inak. Prečo som vlastne dietovala? Po prvé preto, že som chcela schudnúť a hlavne rýchlo! A po druhé preto, že tak nejak dietovala každá druhá kamoška :-P.



1. diéta, ktorú som skúšala bola dukanka = nízko sacharidová diéta. Pri tejto nádhere by si mala prvý týžden jesť v podstate iba maso, syry, vajcia, šunku...skrátka bielkoviny...a nič viac. Potom 2 až 4. týžden pridávaš zeleninu /najlepšie zelenú -listovú , uhorky, cuketu/ zhruba po 6. týždoch máš pomaly pridávať sacharidové prílohy.

No...keď si to čítam teraz, chytám sa za hlavu....really? V živote nikdy viac....

Dukanku som sice vydržala asi 2 mesiace, ale logicky aj návrat k normálnej strave by mal byť rovnako pomalý..dokonca aj 2x dlhší jako trvala samotná diéta. Úprimne toto sa nedá snáď za normálnych okolností vydržať. Prvý týžden mi šlo akékoľvek maso ušami a v neskorších fázach diéty som mala skoro stále po jedle šialené chute a veľmi rýchlo som vyhladla...nehovoriac o tom, že som bola podráždená a mala som neustále myšlienky na jedlo... jasne, že som schudla...asi 4 kg za celé diétu, ale keďže návrat k obyč jedlu nebol zrovna pomalý zhodené kg boli nazad asi za 10 dní!!! Uznaj toto je šialené. Sereš sa 2 mesiace s diétov a potom máš všetko nazad plus sa cítiš totálne demotivovaná.





2. diéta /pretože prvou to nikdy nekončí :-P/ bola polievková diéta :-D. 14 dní som si varila len polievky, pričom hlavné ingrediencie boli = kapusta, pór, kaleráb, brokolica, karfiol a huby. Čím menej kalorií tým lepšie :-D. Polievky som mohla jesť koľko som chcela...takže jasnééé 4x denne miska polievky, a teda po 5. dňoch som to nemohla už ani cítiť. Polievkovú som držala len týždeň, sorry, ale viac som to nedala! Aký bol výsledok? Mínus dva kg a plyny na celu Prahu /kapusta kámo :-D/.

Hrniec polievky som mala na dva dni---a nič viac...= voda, pór, brokolica, rajčata a a šampióny.



3. Diéta bol pre mňa najviac TOP záhul a do teraz nechápem jako som to dala! Poznáš Neera detox? Nie? :-P , ale veď to držala Beyonce :-D, to musí fungovať. Kúpila som si v Bratislave špeciálny Neera sirup /nejaká odroda javorového sirupu/, kajenské korenie a citrónovú štavu. Diéta je založená na tom, že 7 až 10 dní piješ nápoj pripravený s týchto ingrediencii. Ja som vydržala celých 7 dní!!! Po druhom dni ma šialene bolela hlava, ale to sa dalo vydržať, možeš však zabudnúť, že si pri tejto hladovke pojdeš zacvičiť .-D. Ledva som sa vliekla a chute na žrádlo som mala snáď aj v spánku. Schudla som 5 kg za týždeň!!! ale nechcem vedieť koľko z toho boli svaly a zvyšok bola aj tak len voda. Samozrejme aj v tomto prípade sa doporučovalo po skončení diéty piť ďalší týžden len ovocné a zeleninové štavy a pomaly nabiehať na stravu, lenže sorry, po tomto som bola taka vyhladovaná, že som doslova začala žrať! A všetky kg boli rázom nazad plus v tomto období začal moj problém so záchvatovitým prejedaním.




4. diéta bola KETO. Jediná výhoda tohoto štýlu bola, že som konečne nejedla aspoň pod bazálny metabolizmus. Denne som prijímala asi 60g bielkovín, 120g tuku a sacharidy do 30g. Keto a paleo diéty sú stále veľmi v popredí, pretože sacharidy sú sssssmmmmmrť. Ohľadom tejto tématiky som našla naozaj veľmi veľa aj seriózne vyzerajúcich informácií a aj teraz by som tvrdila, že táto forma stravovania zrejme funguje, ale pre mňa osobne to nebolo dlhodobo udržateľné. Vysvetlím ti to na príklade jedálnička:
  • Ráno som mala vajíčka na kokosovom oleji a k tomu makadamové orechy. 
  • Na obed lososa na masle s uhorkou, olivami, šampiónmi
  • Na sváču som si dávala bez problémov 33% smotanu s proteínom :-P alebo maskarpone /toto sa mi páčilo/  
  • Večera napr. Hermelín a listová zelenina.
Ako vidíš žiadne prílohy, žiadne sacharidy. Za výhodu keto diéty považujem, že som takmer nepociťovala hlad, pretože tuky sú naozaj sýte, ale veľká nevýhoda bola, že som nemala dostatok energie na cvičenie. Po 4 týždnoch na keto som nevládala vo fitku skoro urobiť drep s vlastnou váhou. Priznávam však, že som schudla 6 kg tuku za 3 mesiace /čo mi potvrdilo in body meranie/, ale znova tá istá pesnička, po nabehnutí na sacharidy to bolo všetko v riti :-P a to doslova :-D.

Avokádo, kokosovy olej, olivy, tučné syry, 33% smotana, orechy - to bola denna rutina...



5. Posledný experiment bol jedálniček od fitnesáka. Dala som si zostaviť individuálny plán, pričom som si každé jedlo musela presne odvážiť. V jedálničku som mala asi 10 druhov potravín :-D a toto som točila stáálne dookola 3 mesiace. Za 3 mesiace som schudla 9 kg a postava vyzerala hezky /popravde tak vyzerám aj teraz :-D a bez jedalnička a diét/, lenže nebola v tom žiadna pestrosť a spontannosť. Stále som cítila akýsi meč nad hlavou, niečo čo ma obmedzovalo a nebavilo...nemohla som sa rozhodnúť na čo mám chuť a nemohla som si len tak zájsť na obed s priateľom, pretože to mi nesedí do jideláka...




Posledný krok bol najťahší a jediný definitívny a rozhodne správny!!!! Vysrala som sa na všetky diéty!!! Prvé, čo som si povedala bolo, že sa už nechcem trápiť a dookola chudnúť a priberať. Nechcela som mať už depky z jedla a nechcela som neustále myslieť na jedlo. Neskutočne mi pomohlo, keď som si v hlave nastavila, že nemusím schudnúť hneď, že sa nemám kam ponáhľať. Povedala som si devče klídek, máš neobmedzený čas, jediné čo ťa brzí je predsa tvoja hlava. Od tejto chvíle to šlo úplne inou cestou!!! Proste sama som si určila jako často chcem jesť, čo a koľko budem jesť. Každý predsa vie, čo je zdravé a čo asi prospešné pre telo úplne nebude. No a pusti sa do toho úplne laicky. Keď pečivo tak celozrné alebo knackeny a pufované chlebíčky, cestoviny tiež vyber radšej celozrnné – žitné... zaraď aj sacharidy aj bielkoviny aj tuky, nemáš prečo niečo z toho vynechávať, rozhodujúce je len množstvo. V každom jedle sa snaž mať dostatok bielkovín = maso, tofu, seitan, robi, sojové maso, vajcia, ryby, strukoviny a určite nevynechaj ani zdravé tuky = olivový olej, oriešky, kokosový olej, avokádo...Všetko chce len správnu mieru a trpezlivosť a ak si k tomu občas dáš do tela vo fitku tak ručička na váhe zíde dole aj bez toho, aby si hladovala a držala praštené diéty. Nepísala by som toto, keby som to sama na sebe nevyskúšala a to mi ver, že je oveľa viac šialencov ako som bola ja a oveľa viac diétnych kravín, ktoré však nevedú k spokojnosti a k správnemu vzťahu k jedlu.




Momentálne som so svojim telom až na detail /áno, áno sere ma celulitída :-D/ spokojná.  Moja postava sa dlhodobo nemení, pričom jem dostatočne a hlavne si dám to, čo naozaj chcem a čo mi chutí. Tak ako sa máš vlastne stravovať??? odpoveď je jednoduchá... stravuj sa tak, aby si to dokázala vydržať dlhodobo, aby si nehladovala a aby ťa každé tvoje jedlo bavilo a uspokojovalo. Neporovnávaj svoj tanier s kolegom :-P hľad si len do svojho a hlavne si zachovaj racionálnu myseľ, pretože hlavinka je základ.....

Share this:

,

CONVERSATION

1 komentárov:

  1. Taky jsem se nedávno upnula na hubnutí, vymýšlela samé zdravé potraviny, počítala přesně každou kalorii a tvořila netradiční kombinaci jídel. Jenomže mi to stejně nepomohlo a už mě nebavilo pořád si odpírat na co mám chuť. Oprášila jsem kolo v garáži, s chutí si dopřála spoustu ovoce a čokolády :-), ale 70% a najednou mi bylo fajn. Prostě jsem přestala na hubnutí myslet, jím na co mám chuť, teda v rámci zdravé stravy, a zjišťuju jak mi je oblečení čím dál tím volnější. A to mi stačí

    OdpovědětVymazat