Listen to your body

V živote sú situácie kedy sa musíte zastaviť a otočiť sa o 180 stupňov. To sú ony J, tie rozhodujúce okamihy! Dúfam (stále trochu s rezervou), že jeden z takýchto okamihov som  si zapísala pred nedávnom do svojho imaginárneho kalendára ako deň, kedy som sa naposledy prejedla. Keďže všetko je v hlave a celý život je v mojich rukách, prečo by som si skrátka nemohla povedať a dosť?!!! Viem, že cesta bingeeatingu bola plná pádov a nových začiatkov, ale úprimne, nikdy som nemala v hlave to, čo mám teraz. Teraz mám presvedčenie, ktoré mi dáva veľkú silu, motivuje ma isť tou správnou cestou a deň za dňom sa cítim silnejšia....

Pre človeka, ktorý sa v podstate od puberty zaoberal diétami a denne sa pohrával  s myšlienkou schudnúť, sa zdá byť nemožné vzdať sa nadobro dietarčenia. Ak sa radíte do tejto skupiny, určite pochopíte, čo tým myslím... Prestať sa denne sledovať,  odložiť váhu niekde pod posteľ (ideálne zabudnúť pod ktorú posteľ :-D), nesledovať fitness skupiny, či neobdivovať super ženské telá na sociálnych sieťach ( preberme sa už konečne :-P, kto ukáže 100% pravdu?) s túžbou chcieť vyzerať ako ony, prestať sa obmedzovať v jedle, prestať mať strach z jedla, zbaviť sa provokačných myšlienok, že priberiete po tom, či onom jedle, neriešiť kalórie a jednoducho počúvať svoje telo! Presne to je tá správna cesta zo začarovaného kruhu prejedania. Tak, teraz si položte prosím otázku... Po čom túžite viac, po božskej obdivuhodnej postave alebo po zdravom a spokojnom JA J? Odpoveďou na otázku si zároveň vlastne odpoviete aj na ďalšiu...chcete sa naozaj vyliečiť? Ja teda rozhodne ÁNO! , a preto idem presne opačným smerom ako by kráčala „stará Verča“. V mojej hlave je stále zakódované to, že nemám telo aké by som chcela, ale viete čo je na tom najvtipnejšie? Najvtipnejšie je to, že sa mi moja postava rovnako nepáčila či som mala 69 kg, 65 alebo 57kg! Pretože to, ako sa cítite nezávisí, od blbého čísla na váhe, ale záleží to jedine od toho, ako sa správate sami k sebe. V prípade, že sa trápite so ZP a čítate tieto riadky, máte dve možnosti... 1. Buď si v tejto chvíli poviete: „nedokážem sa vzdať diét“ a v takom prípade asi zbytočne čítate moje žvásty (ktoré práve k tomu nabádajú :-D) alebo po 2. rozhodnete sa obrátiť list a začať úplne inak J.

Ako som už písala v predchádzajúcich článkoch, skúšala so už všetko a prejedanie ma stále prenasledovalo, preto sa pýtam, čo môžem stratiť, ak sa vykašlem na posadnutosť chudnutím? Som na 100% presvedčená, že nič, pretože už len tým, že sa prejedania človek zbaví schudne (aj keď sa o to primárne nesnaží) a hlavne môže konečne naplno a slobodne dýchaťJ...Ok, ak ste došli až sem J, možno sa pýtate, čo máte vlastne robiť? Nemali by ste počítať kalórie, nesmiete dodržovať žiadne jedálničky, nemáte si nič zakazovať, tak čo teda smiete? Smiete úplne všetko J, teda všetko, čo chce vaše telo... Počuli ste niekedy pojem „intuitiveeating“? Pre najlepšiu predstavu si skúste spomenúť na to, ako ste jedli, keď ste boli malé dieťa J. Deti neuvažujú nad tým, koľko má obed kalórii, či má zastúpené sacharidy-tuky-bielkoviny, či jedli 4x alebo 2x za deň. Deti jedia keď sú hladné, jedia to, na čo majú chuť a kedy majú chuť. Pre mňa                 je intuitiveeating akýsi návrat k prirodzenosti. reps. cesta                                          ako sa naučiť počúvať svoje telo.

Takže niekoľko dôležitých bodov, ktoré pokrýva intuitiveeating
1.     STOP diétam = raz a navždy, žiadne obmedzovanie, žiadne detoxy, nič extrémne nie je pre vás vhodné. Je veľmi dôležité, aby ste  v tomto presvedčili sami seba. Nenechajte sa ovplyvniť okolím, nepočúvajte kolegyňu v robote, keď vám s nadšením opisuj  ako testuje novu diétu (verte mi, že aj tak jej to dlho nevydrží :-P).  BTW ja som jednoznačným príkladom ľahko ovplyvniteľnej osoby a pred tým som sa nezmyselne vrhala do každej diéty, však nie som o nič horšia :-P, a teraz...už sa na tom len zasmejem...vypočujem si a idem ďalej... Snažte sa neporovnávať s ostatnými.
2.    Pri intuitiveeating neočakávajte rýchly zázračný úbytok hmotnosti = berte to tak, že vaše telo sa musí zrovnať, nájsť si balance, ustáliť chute a všetko chce čas.
3.    Rešpektujte svoj pocit hladu = jedzte keď máte hlad a skončite keď ste plný,  aké jednoduché. Nikto vám nevidí do žalúdka, a teda nemusíte sa riadiť podľa ostatných....proste idete si svoje... Neverili by ste koľkokrát sa kolegyne v práci hrozili nad mojou obedovou porciou. Fu, to je porce! To som počula neraz, pričom mohlo by to vo mne vzbudiť výčitky, ale prečo? Kolegyňa má možno porciu na obed o polku menšiu, ale na tanieri smažák a hranolky :-D a o 10 min chodí a hľadá nejakú mlsku :-P. Takže riaďte sa jedine volaním svojho brucha ;-) a svojim rozumom.
4.    Nemajte strach zo žiadneho jedla, nič si striktne nezakazujte = zakázané ovocie chuti predsa najlepšie.
5.    Nedeľte potraviny na dobre a zle = ak si v hlave vytvoríte zoznam „zlých potravín“ po ich zjedení budete mať výčitku a pocit, že ste všetko pokazili , pričom toto predchádza prejedeniu. Jedna tatranka nič neznamená, ani vám z nej nenarastie pneumatika na bruchu J. Pamätajte , nič nie je ani zle ani dobré, dôležitá je konzistencia.
6.    Pripravujte si jedlo tak, aby vám chutilo a aby ste si dopriali to, čo vám naozaj chutí. Jesť tri mesiace kura na vode a pozerať sa denne na pizzu a sviečkovú je len na depky :-D.
7.    Neodmeňujte sa jedlom = jedlo je len jedlo a nemali by sme ho spájať so žiadnymi emóciami = ak si chcete urobiť radosť kúpte si niečo na seba, choďte si zabehať alebo môžete zaliezť s partnerom do spálne :-D. Rovnako nekompenzujte jedlom ani stress, úzkosť, samotu nudu...
8.    Vyberajte si prevažne nutrične hodnotné a zdravé potraviny, pretože nám ide aj o zdravie  J, ale nemusíte dodržiavať dokonalý clean jedálniček. Pre vaše telo sú síce vhodnejšie zdravé potraviny, ale pre vašu psychiku J sú dobré zase tie menej zdravé J takže = balance
9.    Pozorujte svoje telo = aký máte pocit po jedle. Všímajte si, či sa napr. po obede cítite najedený, ako rýchlo vyhladnete a podľa toho si upravte porcie a frekvenciu jedál počas dňa.
10.  Majte radi svoje telo už aj v tejto chvíli, netlačte na pílu a buďte na seba good J


Tak páči sa vám to? Mne určite áno áno áno J)))...hlavne je fajn uvedomiť si dve veci     a to, že na svete nik nie je dokonalý a to, že ani postava za ktorou sa ženiete (a túžba vás dohnala úplne inde ako ste chceli) vás neurobí šťastnými...

Share this:

CONVERSATION

0 komentárov:

Okomentovat