Typy na dobrotky do diéty-nediéty :-P

Rada skúšam nové veci a častokrát sa stane, že si novinku tak zamilujem, že sa stane dennou súčasťou jedálnička. Pripravila som pre vás niekoľko typov na spestrenie J vášho food zoznamu a budem rada ak mi na oplátku svoje obľúbené mlsky napíšete do komentu J

Tofu pozná takmer každý, ale čo hodvábne tofu skúšali ste? Na túto krasotinku ma namotala Katty Veganza (aj som objednávala cez veganzastore). Dajú sa objednať dva druhy a to SILKEN a FIRM (ktoré je konzistenčne tuhšie). Priznám sa zatiaľ som ochutnala len SILKEN, pričom som mu prišla na chuť až pri druhom použití. Dá sa konzumovať nasladko aj naslano. Ja som si ho vychutnala rozmixované s kakaom a flavdrops. Chutilo to ako...hmm...ako sladký jogurt :-P. Dalo by sa to rozmixovať pol na pol s jogurtom alebo s proteínom, alebo sa dá z tofu pripraviť dresing ku zeleninovému šalátu. Zvyšok, ktorý mi odstal dnes použijem na kinder rez. Tofu má na 85g len 45 kcal (2,5g tuku, 1g sachrov a 4g proteínu).
Veggie pomazánka z alberta. Nie, nie som vegán a ani sa nechystám byť, ale aj tieto veggie mňamky mám rada. Myslím, že som si zvykla doma, pretože moja sestra aj mamka sú vegetariánky.  Pomazánka je dostupná v rôznych príchutiach (cizrnová, rajčatová s olivami, pikantná s fazuľami a cizrnová s mangom). Mňa najviac zaujala príchuť ananás-kari, pretože milujem sladko-slanú kombináciu a milujem kari :-P. Chutí naozaj výborne a zloženie: sójové bôby, slnečnicový olej, cibuľa, zeler, uhorka, cukor, soľ, korenie, ananás, sušené droždie, kari, kukuričný škrob a bylinky, takže myslím, že môže byť :). Určite skúsim aj ostatné príchute.
ďalšie mazadlá  :-P. Alfa bio pomazánky sú asi známejšie. Ja mám úplne najradšej sójovú (svetlo modrá) potom francúzsku, ktorá mi pripomína domácu drožďovú pomazánku, ďalej je úžasná tataráček, mexická a škvarková. Všetky sú vhodné aj pre vegetariánov a na toastoch sú luxusné ! :) Druhá pózuje PATIFU, čo je vegánska paštika (tofu, rastlinný olej, zemiaky, korenie, guar guma, drožďový extrakt). Opäť sa dá zohnať vo viacerých príchutiach, mne padla do oka táto ORIENT s je to veľká mňamina. Paštiky som mala fakt rada už na strednej škole, ale potom sa mi zhnusili, keď som zistila, že sú v tom pomleté kožky :-D...vďaka PATIFU znova papám paštiku :-P
Pokračujeme dochucovadlami :). Waldenfarm je veľmi populárna značka vo fitness kruhoch a nebudem zapierať, že som čo to od nich vyskúšala. Sladké sirupy šli do koša :( fakt mi nechutili...stále som v nich cítila ten chemický ocas :-P, ale za to Barbeque od nich uuuuuplne zbožňujem. Používam ju k steakom ako nič :-P, ale hodí sa mi aj k obyčajným pečeným zemiakom :). Tak a musím sa priznať, že patrím medzi kečupárov :-P, teda, kečup sa dá so všetkým a všade :-D kľudne aj s piškótami :-D (ne to radšej neskúšajte). Vďaka jmenujisepeta (Peta Elblová) som objavila zdravšiu variantu kečupu = bez pridaného cukru, osladený stéviou:). Jednoznačne na nezaplatenie (a to stál v bille 29 kč :-D).
Mnou niekoľkokrát zmieňovaný super!!! džem :))))))).... ľudia toto proste musíte skúsiť :-D. Na prípravu domáceho džemu som sa neodhodlala zatiaľ, takže toto je super alternatíva tých bežných presladených hovadín.  Kúpiť sa na v OC černý most v obchode update1, kde predávajú lowcarb vecičky. Majú tri príchute myslím - meruňka, jahoda a tento môj čo je - jablko-čučoriedka a čierna baza :). Džem má 26g sachrov na 100g z toho len 2,5g cukru :). U mňa rozhodne boduje jahodová verzia.
Ochucovadlá časť druhá :). My proteín sirupy sú tutovka a pre mňa osobne sa to s WF nedá porovnať. Mala som všetky a moja top trojka je : 1 - novinka ananás-kokos (totálna piňakoláda, žiadny náznak chemickej chuti) 2 butterscotch a 3 čučoriedka. Rozhodne by som už znovu nešla do čokolády a maliny (tie skončili v koši). Plus všetkým fit ľudom známe flavdrops :))) to je poklad tieto kapičky. Zaujímavé je, že mi chutia len dve príchute :-D toffe a jahoda :).
Proteínové zeleninové cestoviny :), môže byť nie? Tiež som si ich objednala z veganzastore. Majú dve príchute - fetučíííny green soybean a špagety black bean. Na 100g majú 39,5g sachrov, 42g bielkovín a 3,5 g tuku. Mne osobne chutia a podľa mňa stoja za vyskúšanie. Niekedy v dobách minulých som skúšala aj tie 0 kcal cestoviny :-P Dalo sa to zjesť, ale vyslovene som z tej chuti neodpadávala, toto ale nie je ten prípad. Cestoviny sa delia o fotku s kokosovou múkou (kúpila som ju v rovnakom obchode ako džem), ktorá je lowcarb a chutí skvelo. Kokosová múka dokáže nasať veľa vody a zväčší vám tým aj objem jedla. Používam ju na lievance, mugcaky alebo klasicky pri pečení. Poslednú doporučujem špaldovú krupicu s DM :). Kto nemal rád v detstve krupicovú kašu?  Ja som ju zbožňovala a táto sa navyše tvári zdravo :-P a má jemnú orieškovú chuť.
Najlepšie na záver? :-P nooooo pre mňa sú všetky tieto veci top :-D, ale čomu nemôžem odolať je arašidové maslo. Vľavo je smooth maslo od Grizly, ktoré mi zo všetkých peanut masiel chutí úplne najváác a jasné 100% arašidy. Druhé v poradí je Jori crunchy arašidové maslo, ktoré obsahuje aj trošku soli, ale mne to vôbec na chuti neuberá :)... Dóza number 3 :-D to je tak trošku omyl :-D. Teda chcela som si kúpiť PB2 a miesto nej som vzala toto...skrátka som videla niečo v nadrvenej forme a vzala som to. Doma som to zmiešala s vodou s nadšením, že budem mať mega maslo :-D :-D OMG a mala som orechy plávajúce vo vode :-D. Jasnééé to len ja môžem. Sú to jednoducho pomleté arašidy, ale uplatnenie u mňa našli pri pečení alebo zdobení :). Posledné je teda vytúžené PB2 maslo, ktoré je odtučnené. Práškové maslo sa zmieša so studenou vodou a máte hopom polevu na kašu alebo lievance. Chutí však inak ako bežne peanut butter, skrátka takmer žiaden tuk a skôr jemne slaná príchuť.
Verím, že vás moje vychytávky zaujali a budem rada, ak niečo vyskúšate. Vaše postrehy a názory ale rovnako aj typy na podobne potraviny ocením v komentároch.... 

Share this:

CONVERSATION

0 komentárov:

Okomentovat